Cashback – o co se jedná?

Při online nákupech zákazníci oceňují mnoho výhod, z nichž bývají často na prvním místě nižší pořizovací ceny. V posledních letech navíc existuje nová možnost úspory – tzv. cashback. O co se jedná?

Cashback

Co je cashback a kolik procent lze ušetřit?

Čeští zákazníci utratí na internetu každým rokem stále více peněz. V roce 2017 se kupříkladu jednalo o 115 miliard korun, což znamenalo vzrůst tuzemské e-commerce o celých 18 %. Není tedy divu, že vznikají stále nové a nové online služby. Jednou z nich se v posledních letech stal tzv. cashback (anglicky „peníze zpět”). Tento pojem má sice několik významů (používá se např. v bankovním sektoru), nově však bývá takto označována možnost získat část peněz z online nákupu zpět. Takovou službu přitom nabízejí mnohé portály, které fungují na principu tzv. affiliate marketingu.

Tyto portály doporučují návštěvníkům služby e-shopů a přivádějí jim nové zákazníky, za což získávají určité provize. Pokud se o jejich část následně rozdělí se zákazníkem, jedná se právě o cashback. Výše vrácených peněz se různí, většinou jde ale o 2 až 10 % ze zaplacené částky. Záleží přitom na druhu sortimentu. Platí totiž, že elektronika má např. na rozdíl od módy cashback mnohem menší. Peníze jsou v každém případě zákazníkovi připsány na účet na daném portálu, a to obvykle jen několik hodin po provedení nákupu. Následně si je samozřejmě lze nechat vyplatit na vlastní bankovní účet.

Jak cashback konkrétně funguje a které e-shopy službu nabízejí?

Celý proces je ve své podstatě velmi jednoduchý. Stačí pouze vyhledat nějaký portál, který cashback nabízí, a poté se zde zaregistrovat. Pak už se jen přihlásíte, vstoupíte z daných stránek do konkrétního e-shopu přes příslušný odkaz a nakoupíte tu. Ačkoli se cashback netýká ani zdaleka všech internetových obchodů, tato možnost je neustále rozšířenější, což může zákazníky jen a jen těšit. Mohou totiž ušetřit nemalé finanční částky při výběru z pestrého sortimentu zboží.

Vrácení části peněz z nákupu nabízejí e-shopy prodávající různé produkty. Pokud např. sháníte nové oblečení, můžete využít cashback u Answear.cz a získáte několik procent ze zaplacené částky zpět. Funguje to však samozřejmě i v dalších oblastech. Máte-li tedy aktuálně zájem třeba o svůj oblíbený parfém, můžete využít cashback na Notino.cz nebo Elnino.cz. Stejná možnost navíc existuje i u velkých internetových „obchodních domů”, jako je Mall, Kasa nebo Euronics.

Kromě cashbacku můžete získat i slevové kupóny a svoji úsporu tak znásobit, využít můžete třeba:

Proč možnost vrácení peněz vlastně vznikla?

Mohlo by se zdát, že v této službě musí být nějaký háček. Jenže ve skutečnosti tomu tak není. Spokojeny jsou totiž všechny tři strany – internetový obchod tímto způsobem získá nového zákazníka, aniž by musel „vrážet” vysoké částky do marketingových kampaní, doporučujícímu portálu bude vyplacena určitá provize a nakupující získá část utracených peněz zpět. Navíc jej úspora nestojí v podstatě žádný investovaný čas navíc, protože je vše otázkou několika minut, ne-li desítek sekund.

Na závěr uveďme, že se cashback dostal do České republiky vcelku bez překvapení ze zahraničí, kde se stal v předešlých letech hojně využívanou službou. U nás zažívá velký boom zhruba v posledním roce a půl. Proto jej ostatně začaly nabízet i portály jako Kuponer.cz, které se dříve zaměřovaly „pouze” na slevy v jednotlivých internetových obchodech. Zákazník díky tomu může vlastně ušetřit hned třikrát! E-shopy mají totiž obecně nižší ceny než kamenné obchody, navíc lze využít aktuálních slevových akcí a následně ještě dostanete část peněz z nákupu zpět. Co si přát více?

Cashback – o co se jedná?
4 (80%) 1 vote


Máte zájem o SEO služby s výsledky? Pořiďte si microsite, jako je tato.

Icon made by freepik from www.flaticon.com